Tor Interlagos (Autódromo José Carlos Pace), położony w sercu São Paulo, powrócił w 2024 roku na mapę Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC jako jedyny przystanek serii w Ameryce Południowej. Obiekt o długości 4,309 km, z imponującą prostą mierzącą 1,393 km i 15 zakrętami, ma za sobą bogatą historię, w której Ferrari odegrało istotną rolę.
Zbudowany w 1938 roku, tor został nazwany na cześć Carlosa Pace’a – brazylijskiego kierowcy, który w 1973 roku zajął drugie miejsce w legendarnym 24h Le Mans za kierownicą Ferrari 312 PB. Przez lata Interlagos był świadkiem wielu niezapomnianych wyścigów, a Ferrari wielokrotnie świętowało na nim sukcesy.
W latach 2012-2014, gdy tor gościł 6h São Paulo w ramach FIA WEC, Ferrari dwukrotnie triumfowało w klasie LMGTE Pro modelem 458 Italia GT2. Za kierownicą siedzieli Giancarlo Fisichella i Gianmaria Bruni, którzy pokazali kunszt jazdy i niezawodność włoskiej maszyny.
Rok 2009 przyniósł kolejny znaczący sukces – Daniel Serra i Francisco Longo zwyciężyli w wyścigu 500 km Interlagos w Ferrari F430 GTC. Historia sięga jednak znacznie dalej – już w 1957 roku I. Ferreira wygrał Prêmio Cinqüentenário ACB w Ferrari 750 Monza, a Celso Lara Barberis aż trzykrotnie triumfował w tej samej serii Ferrari 500 Mondial.
W 2024 roku, przed ponad 73 tysiącami kibiców, dwa prototypy Ferrari 499P zespołu AF Corse zajęły odpowiednio piąte i szóste miejsce, kończąc wymagający wyścig w mocnej stawce – za ich sterami zasiedli Pier Guidi, Calado, Giovinazzi oraz Fuoco, Molina i Nielsen.
Źródło, Zdjęcie: Ferrari