Mercedes-Benz 250 SL z serii W113 to dziś jeden z najbardziej rozpoznawalnych klasyków niemieckiej motoryzacji. Produkowany wyłącznie w 1967 roku, model ten stanowił krótki, lecz wyjątkowy rozdział w historii marki. Zbudowano jedynie 5196 egzemplarzy, z czego około 1388 w wersji z kierownicą po prawej stronie. Prezentowany samochód należy właśnie do tej rzadkiej grupy.
Za projekt odpowiadał Paul Bracq, który nadał 250 SL charakterystyczne, ponadczasowe linie z pionowymi reflektorami i zdejmowanym hardtopem w kształcie pagody – stąd przydomek „Pagoda”. Model wyróżniał się nie tylko elegancją, ale i technologią – niezależne zawieszenie z osią wahliwą zapewniało znakomite właściwości jezdne, a 2,5-litrowy, sześciocylindrowy silnik o mocy 148 KM w połączeniu z czterobiegowym automatem dawał płynną i komfortową jazdę.
Egzemplarz, o którym mowa, został fabrycznie wykończony w kolorze Silver Gray Metallic i wyposażony m.in. w wspomaganie kierownicy. Choć historia jego pierwszych lat pozostaje nieznana, wiemy, że od 1981 roku miał tylko trzech właścicieli. Ostatnim z nich był John Illsley – basista i współzałożyciel legendarnego zespołu Dire Straits. Auto służyło mu nie tylko jako pojazd rekreacyjny, ale i była pieczołowicie serwisowane.
W 2020 roku samochód został przebudowany z wersji „California Coupé” na klasyczny kabriolet z miękkim dachem, zachowując przy tym oryginalny, odrestaurowany hardtop. To sprawia, że 250 SL pozostaje nie tylko pięknym klasykiem, ale i funkcjonalnym samochodem na letnie wypady.
To auto to nie tylko motoryzacyjna perełka, ale i kawałek rockowej historii – idealne połączenie stylu, inżynierii i pasji.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 80 000 – 105 000 euro.
Źródło, Zdjęcia: RM Sotheby’s | link do aukcji