Ferrari 330 GTS by Pininfarina Ferrari 330 GTS by Pininfarina

Ferrari 330 GTS z certyfikatem Ferrari Classiche

Ferrari 330 GTS to jeden z najbardziej pożądanych klasyków w historii włoskiej marki. Jego premiera miała miejsce w 1966 roku na Paryskim Salonie Samochodowym jako otwarta wersja modelu 330 GTC i następca 275 GTS. Model ten łączył eleganckie nadwozie autorstwa Pininfariny z imponującymi osiągami oraz precyzyjnie dopracowaną mechaniką.

Pod maską 330 GTS pracował 4-litrowy silnik V12 z trzema gaźnikami Weber DCZ/6, generujący 300 KM. Moc przekazywana była na tylne koła za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni transaxle oraz mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu ZF. Efekt? Przyspieszenie do 100 km/h w około 6 sekund i prędkość maksymalna bliska 240 km/h – wartości imponujące, zwłaszcza jak na kabriolet z końca lat 60.

Reklama

Zawieszenie niezależne z wahaczami o nierównej długości, sprężynami śrubowymi i amortyzatorami Koni zapewniało doskonałe właściwości jezdne. Wydajne hamulce tarczowe Girling dbały o bezpieczeństwo, a całość osadzona była na lekkich felgach Campagnolo lub opcjonalnych szprychowych Borrani.

Stylistycznie 330 GTS wyróżniał się charakterystycznym podwójnym przednim zderzakiem, trójramiennymi wlotami powietrza na błotnikach i elegancką linią boczną inspirowaną modelem 500 Superfast. Nadwozie wykonano głównie ze stali, podczas gdy maska, drzwi i pokrywa bagażnika były aluminiowe.

Łącznie powstało zaledwie 100 egzemplarzy, co czyni ten model niezwykle rzadkim i cenionym wśród kolekcjonerów. Jeden z najwcześniejszych egzemplarzy (prezentowany na zdjęciach) trafił do USA w 1967 roku i od tamtej pory przeszedł kilka renowacji. Dzięki certyfikacji Ferrari Classiche i dokładnie udokumentowanej historii, pozostaje jednym z najlepiej zachowanych egzemplarzy na świecie.

Dzięki unikalnemu połączeniu komfortu, mocy i klasycznej stylistyki Ferrari 330 GTS do dziś uchodzi za jeden z najlepszych dwuosobowych kabrioletów swoich czasów i stanowi prawdziwą perełkę wśród klasycznych samochodów sportowych.

Szacowana cena samochodu: 1 650 000 dolarów.

Źródło/Zdjęcia: RM Sotheby’s | link do aukcji

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis
Sześciokołowy Renault w Warszawie

Sześciokołowy Renault w Warszawie, a testy pod wsią Siekierki

Następny wpis
Mercedes-Benz 280 GE SWB F-Rometsch

Mercedes-Benz 280 GE należący do Ericha Honeckera

Reklama