Lancia Fulvia Sport – perfekcyjna włoska klasyka z duszą rajdowca
Lancia Fulvia to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli włoskiej marki, który na trwałe zapisał się w historii motoryzacji. Szczególne miejsce wśród jego wersji zajmuje Lancia Fulvia Sport 1.3S Zagato, zaprojektowana przez słynne studio Zagato – ikona stylu, inżynierii i sportowego ducha.
Produkowana w latach 1965-1973 Fulvia Sport była dostępna w dwóch seriach. Pierwsza z nich (1965-1969) wyróżniała się szeregiem rozwiązań: aluminiowym nadwoziem, otwieraną elektrycznie tylną klapą ułatwiającą wentylację kabiny, czy też nietypowo otwieraną maską. Najciekawszym wariantem pierwszej serii była wersja 1.3S, napędzana 1,3-litrowym silnikiem V4 o mocy 92 KM, przenoszonej na koła przednie za pomocą 4-biegowej skrzyni manualnej. Łącznie wyprodukowano 1898 egzemplarzy tej wersji.
R e k l a m a
Opisywany egzemplarz przeszedł dwie starannie przeprowadzone renowacje – pierwszą w latach 90., a drugą w 2014 roku przez renomowany warsztat Autofficina Omega w Vicenzy. Ta ostatnia renowacja trwała osiem miesięcy i pochłonęła niemal 60 000 euro, przywracając pojazd do stanu niemal fabrycznego.
W trakcie prac kompleksowo odnowiono jednostkę napędową oraz zamontowano 5-biegową skrzynię biegów. Zadbano o każdy detal mechaniczny – od zawieszenia po układ kierowniczy. Wnętrze wykończono z najwyższą starannością, a nowoczesne fotele Zagato i stylowa, epokowa kierownica dodają mu charakteru. Karoseria pokryta została oryginalnym lakierem Rosso San Siro, a całość wieńczą klasyczne felgi Campagnolo i sportowy brak zderzaków.
Ten rzadki egzemplarz z przebiegiem niespełna 9300 km to nie tylko motoryzacyjne dzieło sztuki, ale i funkcjonujący hołd dla złotej ery włoskiej inżynierii i designu. Tego typu Fulvie Sport 1.3S to dziś prawdziwe białe kruki, a tak pieczołowicie odrestaurowane sztuki pojawiają się na rynku niezwykle rzadko.
Cena prezentowanego egzemplarza wynosi 82 tys. dolarów.
Źródło, Zdjęcia: LBI LIMITED | link do oferty