W latach 50. XX w. roku Studebaker zaprezentował model, który do dziś budzi emocje wśród miłośników klasycznej motoryzacji – Golden Hawk. Był to pierwszy samochód tej marki ozdobiony charakterystycznymi „płetwami” na tylnych błotnikach, wpisując się w popularny wówczas nurt stylistyczny inspirowany lotnictwem.
Pod maską Golden Hawk’a pracował potężny silnik V8 o pojemności 5,8 litra, produkowany przez Packarda. Generując 275 koni mechanicznych, zapewniał autu imponujące osiągi, które w tamtych czasach stawiały go w gronie najszybszych samochodów amerykańskich. Przy masie własnej wynoszącej nieco ponad 1,5 tony, Golden Hawk mógł z łatwością konkurować z wieloma sportowymi modelami.
W 1956 roku powstało jedynie 4071 egzemplarzy tego modelu, co czyni go dziś rzadką i cenioną perełką wśród kolekcjonerów. Wyjątkowy charakter samochodu podkreśla także jego elegancka dwukolorowa karoseria – połączenie bieli Snowcap White i czerwieni Romany Red.
Studebaker Golden Hawk to nie tylko symbol wyścigu o osiągi i nowoczesny styl lat 50., ale też odważne połączenie luksusu i sportowych emocji. Egzemplarze z oryginalną dokumentacją fabryczną, jak prezentowany model, są dziś szczególnie poszukiwane na aukcjach klasyków.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 30 000 – 40 000 euro.
Źródło/Zdjęcia: RM Sotheby’s | link do aukcji