25 lat pojazdów hybrydowych Hondy

Honda wchodzi w czwartą dekadę produkcji pojazdów hybrydowych od czasu wprowadzenia w 1999 roku na rynek europejski pierwszego hybrydowego samochodu spalinowo-elektrycznego, czyli rewolucyjnego modelu Insight.

Inżynierowie marki spędzili ostatnie 25 lat na doskonaleniu tego układu napędowego, a owoce ich prac można zobaczyć w obecnej gamie modeli w pełni zelektryfikowanych, takich jak Jazz, Civic, HR-V, ZR-V i CR-V, które są wyposażone w układ napędowy e:HEV z dwoma silnikami.

Reklama

Kierowana poczuciem odpowiedzialności za rozwój efektywności pojazdów dla dobra społeczeństwa i innowacji technicznych, a także kontynuując dostarczanie klientom „radości z jazdy”, Honda zawsze przoduje w dziedzinie technologii hybrydowej.

Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji modelu Civic w 1972 roku Honda skupiała się przede wszystkim na silnikach benzynowych, zdobywając ogromne doświadczenie w tej dziedzinie, a stosowany w nich proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej znacząco zmniejszył emisję szkodliwych substancji. Wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej pod koniec lat 80. i we wczesnych latach 90. Honda rozpoczęła badania nad zastosowaniem hybrydowej technologii spalinowo-elektrycznej, aby stworzyć najbardziej wydajny samochód na świecie.

Pierwszym wyprodukowanym przez Hondę pojazdem hybrydowym był Insight, wprowadzony na rynek w 1999 roku. Wyposażony w unikatowy, równoległy zintegrowany układ hybrydowy (IMA) model był w stanie zapewnić zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 3,4 l / 100 km (83,1 mpg; cykl NEDC). W ciągu ostatnich 25 lat Honda udoskonaliła swoje technologie, opracowując architektury hybrydowe do różnych zastosowań. Oprócz systemu IMA są to między innymi inteligentny napęd Multi Mode Drive (i-MMD) z dwoma silnikami, montowany w obecnej europejskiej gamie pojazdów e:HEV firmy Honda, oraz fenomenalny układ napędu na cztery koła Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) z trzema silnikami w modelu NSX.

Doskonałe technologie hybrydowe Hondy pojawiły się również na torach wyścigowych. Marka powróciła do Formuły 1 jako dostawca silników w 2015 roku, na początku ery turbo hybryd. Pokonując wiele wyzwań, firma nieustannie doskonaliła swoją jednostkę napędową, aby zdobyć mistrzostwo świata kierowców w 2021 roku z Maxem Verstappenem i zespołem Oracle Red Bull Racing. Był to pierwszy raz od 1991 roku, gdy jednostka napędowa Hondy napędzała zwycięzcę tytułu w tym sporcie. Od tego czasu Honda dostarczyła zespołowi jednostki napędowe w latach 2022 i 2023, umożliwiając wygranie mistrzostw zarówno kierowców, jak i konstruktorów.

Obecnie najnowsze samochody hybrydowe Hondy z napędem e:HEV są zwieńczeniem 25 lat badań i rozwoju oraz kontynuacją tradycji wcześniejszych modeli. Dlatego też zapewniają imponujące osiągi i szybkość reakcji napędu przy utrzymaniu płynnego przeniesienia mocy oraz wyjątkowej wydajności, zachowując legendarną „radość z jazdy”.

Poniżej znajduje się lista pojazdów hybrydowych Honda, które zostały wprowadzone na rynek europejski w ciągu ostatnich 25 lat:

  • Insight IMA (1999)
  • Civic IMA (2003)
  • Civic Hybrid (2006)
  • Insight (2009)
  • CR-Z (2010)
  • Jazz Hybrid (2011)
  • NSX (2016)
  • CR-V Hybrid (2018)
  • Jazz e:HEV (2020)
  • HR-V e:HEV (2021)
  • Civic e:HEV (2022)
  • ZR-V (2023)
  • CR-V e:HEV / e:PHEV (2023)

Źródło/Foto: Honda

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Previous Post

Talbot-Lago T26 Grand Sport Coupé od Carrosserie Jean Barou

Next Post

Fiaty 126p znów na wydziale montażu fabryki w Tychach

Reklama